fbpx

Απώλεια λίπους και αύξηση μυϊκής μάζας. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους.

Απώλεια λίπους και αύξηση μυϊκής μάζας. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους.
January 4, 2020 admin

Απώλεια λίπους και αύξηση μυϊκής μάζας. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους.



ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: «Θα ήθελα να βάλω ρεαλιστικούς στόχους για να αλλάξω τη σωματοδομή μου (body composition). Ποιοι θεωρούνται λογικοί ρυθμοί απώλειας λίπους και αύξησης της μυϊκής μάζας;»

Ενώ είναι εφικτό να χάσει κάποιος πολύ περισσότερα κιλά σε μικρό χρονικό διάστημα και προφανώς κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, σε γενικές γραμμές καλό είναι να έχετε ως στόχο την απώλεια περίπου 0.5-1 κιλού την εβδομάδα. Είναι ένας ρυθμός που μπορεί κάποιος να τον διατηρήσει, ενώ παράλληλα δεν έχουμε σχεδόν καθόλου απώλεια μυϊκής μάζας. Χάνοντας βάρος με μεγαλύτερο ρυθμό, ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια μυϊκής μάζας. Έχοντας αυτό κατά νου, όσο πιο πολύ λίπος έχει κάποιος να χάσει, θα το χάσει γρηγορότερα. Αντίθετα, όσο πιο λεπτός είναι κάποιος τόσο πιο αργή θα είναι και η απώλεια βάρους. Η δυνατότητα να «βάλει» κάποιος μυϊκή μάζα, επίσης εξαρτάται, από το πόσο καιρό προπονείται καθώς επίσης και το φύλο.

Για τους άντρες:

Μέσα στον πρώτο χρόνο, με κατάλληλη προπόνηση μπορείτε να κερδίσετε 9-11 κιλά μυϊκής μάζας. Στον δεύτερο χρόνο, με κατάλληλη πάντα προπόνηση, περίπου 4.5-5.5 κιλά. Στον τρίτο χρόνο, περίπου 2.5 κιλά. Για κάθε επιπλέον χρόνο, περίπου 1 κιλό (ανάλογα με τα όρια που θέτουν τα γονίδια του καθενός).

Διάβασε επίσης: Άλλαξε το σώμα σου σε 12 εβδομάδες

Για τις γυναίκες:

Μπορείτε να κερδίσετε περίπου τη μισή μυϊκή μάζα από τα προαναφερθέντα επίπεδα των ανδρών.

Η ηλικία παίζει επίσης ρόλο, καθώς όσο μεγαλώνει η ηλικία (που συνεπάγεται μείωση της τεστοστερόνης και των άλλων ορμονών με αναβολική δράση), τόσο μικραίνει ο ρυθμός αύξησης της μυϊκής μάζας.

Βέβαια, και το να κερδίσετε μυϊκή μάζα με ταχύτερους ρυθμούς, είναι επίσης εφικτό. Προσωπικά, έχω βοηθήσει πολλά λυκειόπαιδα αθλητές να κερδίσουν τα διπλάσια από τα προβλεπόμενα 9-11 κιλά στον πρώτο χρόνο με κατάλληλη προπόνηση. Εδώ, όμως, πρέπει να τονίσουμε ότι μιλάμε για παιδιά πολύ ψηλά και με αρχικό βάρος πολύ κατώτερο του κανονικού, τα οποία διένυαν την εξαιρετικά αναβολική περίοδο της εφηβείας. Δυστυχώς, αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι ο κανόνας.


Απόδοση στα Ελληνικά: Γιώργος Παραδείσης, SFG II

Πηγή: Precision Nutrition

Θέλεις να δεις το σώμα σου να μεταμορφώνεται σε 12 εβδομάδες; Με το 12 Week Physique μπορείς! Κάνε την εγγραφή σου τώρα εδώ.